-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:5755 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

من در امتحان ورودي دانشگاه با تقلب قبول شدم آيا حقوقي كه درآينده دريافت مي كنم اشكال خواهد داشت؟
البته از اين كه متوجه اشتباه خود شده ايد و در صدد جبران آن برآمده ايد جاي خوشبختي است. از نوشته شما استفاده شد شما عمداً قصد تقلب در امتحان نداشته ايد؛ بلكه طبق گفته مراقب عمل كرده ايد و ان شأالله خداوند از تقصير شما مي گذرد؛ ولي بايد توجاه داشته باشيد كه تقلب در صورتي كه از روي علم و آگاهي باشد نوعي خيانت به حساب مي آيد و شرعاً حرام است. آيت الله فاضل مي فرمايند: اين عمل بر خلاف مقررات نظام بوده و جايز نيست به علاوه اگر نگاه كردن به ورقه دوست به منظور تقلب در امتحان و استفاده از نوشته ديگران باشد خيانت است و خيانت در علم و دانش به مراتب بدتر از خيانت در مال است»، {V(جامع المسائل ص 628)V}. در رابطه با شغل به دست آمده نيز مي فرمايند: «بعداز استخدام مشكلي از نظر كار و حقوق در كار نيست».؛ يعني حقوقي كه مي گيريد حلال است و فقط اگر از مخارج سال زياد آمد بايد خمس آن را بدهيد. در هر صورت شما از درگاه خداوند مأيوس نباشيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.